02 mars 2011

Jûriyeke wiha tunebûya baştir bû

Îşev cara pêşî min di TRT6-ê da li programa "Strana xwe bibêje" temaşe kir.

Li ser kesên distiran ez nikanim tiştekî bibêjim, ji ber ku ez ji muzîkê fêm nakim. Li gor min piraniya wan baş bûn. Çi ji destê kî dihat dikir. Îcar meriv jê hez bike, hez neke bêguman ew tiştekî din e...

Bi taybetî jî du xortên di serî da li gîtarê dixistin û yê ji Mêrsînê û yek jî ji Diyarbekrê pir baş bûn.
Xoetê ji Mêrsînê ku kilameke Xelîl Xemgîn got, him kurdiya wî pir baş bû him him jî pir xweş got...
herdy xortên li gîtarê dixistin jî baş bûn, lê kurdiya wan ne fesîh bû...
Lê yên pir xerab, nezan û pir bêmane jûrî bû, heyeta li beşdaran guhdarî dikir...
Li wir rûneniştana jî dibû...

Bêyî du kesên pêşkêşvan(wan wezîfeya xwe dikir) pênc kes jî weke jûriyê li wir rûniştibûn û xwedêgiravî li beşdaran guhdarî dikrin.

Lê çi jûrî, çi jûrî, te digot qey pênc robot li wir rûniştine, ne digotin him û ne jî gim. Weleh carnan dîsa Kadîr Îpek camêr digot xweş e, ya jî tiştekî din jî bibêje.

Lê yên din, hela bi taybetî jî Seîd Yûsiy, keçik û xortê li kêleka Kadîr Îpek, te digot qey kuliya zimanê wan xwariye.
Ji xwe ra pel pel li guhdarî dikirin....

Ez nizanim ji bo çi ew li wir rûniştibûn?

Endama jûriyê ya jin ji dêlî ku ji gurûba Wanê(baveke û 3 keç bûn) li ser muzîka wan tiştekî bipirse, pirsa pîlanên wan yê pêşerejê kir, got hûn difikirin derkevin dawetan ya jî îmkanên wisa hene?
Yanî tiştekî wisa pirsî.

Bi rastî dîmenekî qet ne xweş bû.

Yek endamê jûriyê jî bi du gotinan be jî strana beşdarekî şirove nekir, di derbarê deng, ziman, hereket, meqam, muzîk û hwd da qet tiştek negot.

Tiştê digotin, "baş bû" û "sipas...."

Kî dihat, strana xwe heta dawiyê digot û wan jî weke kesên nîvmirî lê guhdarî dikir û dû ra jî Kadîr Îpek digot, sipas û yekî din dihat...

Her kes dikane bibêje "sipas" û "baş bû", ji bo vê yekê ne hewceye meriv hunermend û muzîknas be.
Ku xwedêgiravî ew zanayê muzîk bûn loma ew danîbûn wir, da ku li ser muzîka beşdaran tiştekî bibêjin.

Bi dîtina min kîjan xortekî diyarbekrî li dewsa Seîd Yûsif, endama jin û yên din li wir rûniştibûya ewê baştir bûya, miheqeq ewê derbarê muzîka wî şexsî da tiştek bigota.

Loma jî heyetek, jûriyeke wiha tunebûya ewê baştir bûya, çimkî yên li wir tiştek nedikiirn, di nabêna hebûn û tunebûna wan da ferq tunebû...

Gava meriv bi yên swêdiyan ra miqayese dike kenê meriv tê...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PARVE BIKE