27 november 2020

Gelo dîaspora meriv ji rewşenbîriyê dûr dixe?

 Ji ber ku min di sernivîsa xwe da gotiye” Gerek serokên me jî wek Theodor Herzl bin”, Xalid Sadînî ez rexne kirim û di twîtterê da di nabêna min û wî da minaqaşeyek çê bû.
Destpêkê minaqaşe hinekî gurr bû, lê dû ra bê qeza û bela, bi selematî qediye...

Hevalên min ên facebookê û yên di blogê da min taqîb dikin vê minaqaşê nabînin, ji bo ku ew jî bibînin ez vê minaqaşê li vir jî diweşînim.

 Xalid Sadînî: Ji bo ku serokên me wekî Theodor Herzl bin, divê rewşenbîrên me jî wekî Benyamîn El-Yezer bin. Di nava milletê xwe, li gel xelkê xwe bin. Ne ku li kolanên Ewrûpa olan vedin û li wan deran cidîdanê bikin Û ez vê tiştê ji bo cenabê te tinê nabêjim apê Zinarê Xamo ji bo hemiyan dibêm

Zinarê Xamo: Xalid, kî vê gotinê bibêje jî, dibê yekî wek nebêje. Min ev gotin ji te nedipa ! Min li ciyê rehetiyê û ji kêfa welatê xwe neterikandiye, wek bi hezaran kurdên din, ez ji ber dijmin reviyame. Ma ez di hefsê da muebed bimama baştir bû? Derketina derve ne sûc e, ne bêxîretîye.

Dibê tu reva ji ber dijmin ji xelkê ra nekî serhevde. Ev 150 sal e pêşiyên me, zana û rewşenbîrên me ji ber osmaniyan û kemalîstan reviyane. Li dervî welêt bi ruh û can xebetîne û ji gelê xwe ra berhemên nemir hîştine.

Ev 40 sal e li Ewrûpa ez rûneniştime, li gorî zanîn û hêza xwe, min li dijî hêzên dagirker micadele daye,min bi hezaran meqale nivîsine. Ji bo ku tu li welêt î dibê tu vê yekê ji bo xwe wek mêraniyekê û surgûnîyê jî ji bo me wek şermekê nebînî. Ya muhîm ne cî ye, meriv çi dike?

4) Min ne li welêt û ne jî li derve tu carî zanîna xwe, zimanê xwe nefirot dewleta tirk. Min bixwesta wek gelek kesên din, min jî kanîbû xwe bi dewletê ra şîrîn bikira û çend qurişên wan ê pîs têxista bêrîka xwe. Lê min tu carî îdîala xwe bi pera nefrot, ez nebûm dostê dijmin.

 

Xalid Sadînî: Xwe hêrs neke apê delal. Eve sih sal e, navê te dizanim û berhemên te dixwînim. Gotina min ne ji bo cenabê te bitenê ye. Ji bo Kurdên ji welat derketîn û çûn û nehatineve ye. Ez dizanim dixwazim çend gotaran li ser vê meselê binivîsim. Ez dê vê newelatparêzîyê analîz bikim.

Zinarê Xamo: Xalid, ji xelkê ra, ji kesên sed qatî ji te welatparêztir, ji te fedekartir ra nebêje ”newelatparêz”!
Tu ji min ra dibêjî ”apê delal, ” û him dibêjî tu ne welatparêz î! Yanî xîtaba te ya ”apê delal” ne samîmî ye.

Secera te jî li ortêye, ya min jî. Ez naxwazim gotinên tahl ji te ra bibêjim, lê dibê tu jî hinekî hedê xwe bizanibî. Her kes wek te nikane li ser heft benan bilîze.

Li ser min cezayê muebetê hebû, ez 30 salî mahkûmê tirko mam. Ne her kes, lê piraniya siyasetmedar û welatparêzên kurd ji mecbûrî li surgûnê dijîn.

Mehmet Emîn Bozarslan û bi sedan kesên wek wî ji kêfa, sirf ji bo rehetiya xwe ne li Ewrûpayê ne, ji mecbûrî reviyane. Dû ra, piştî salan jî veger ne rehet e. Gelek kes, ferdekî wan li bajarên wan nemaye. Malbatên wan li Ewrûpayê ne, kes venagere, bi tena serê xwe ewê çawa vegerin?

Min xwest ez vegerim, min xanî jî li Wêranşarê kirî, lê xizmê min ez xapandim, perê min deyn kiribû jî çû. Yanî her kes kêfî li surgûnê namîne.

Mîqdat Mîthet Bedirxan, Nûredîn Zaza û bi sedan welatparêzn kurd li surgûnê mirin.
  
Her kesê ji ber zulma dijmin weletê xwe terikandiye ne tirsonek e, ne xayin e û her kesê li weletê mane jî ne qehreman û canfîdayên kurd û Kurdistanê ne. Her kes nikane ji dewletê ra şelefiyê bike.

Bi sedhezaran rewşenbîrên kurd li bajarên tirkan dijîn, hinek nikanin vegerin, lê gelekên wan kanin vegerin lê venagerin. Yanî rewşa her kesî ne wek hev e.

Xalid Sadînî: Ezbenî, ez jî tevlî piraniya gotinên te dibim. Herkesekê şert û şirûtên wan ne wek hev in. Ev gotina min ne ji bo kesên dibin tawankarî û gefên dewletê de ne. Lê tu bixwe jî dizanî û her roj dibînî ku bi hizaran kes li wan deran in û ji axivtinê pêve tiştekî nakin. Ne wesa ne?

Wekî din çawa ku herkesê ji welatê xwe revî ne xayîn û tirsonek e, yên mayîn jî ne "şelefî" ne. Wekî din, eger kesên mayîn xayîn nebin, herkesekê bedelê mayîna xwe bizêdehî ve daye. Fikr û hizr û bîra min ev e ya dinivîsîm. Li ser heft benkan jî naleyîzim. Ez çibim, ew im.

Zinarê Xamo: Baş e, me ji hev fêm kir. Axir, çi li derveyî welêt be, çi li welêt be, dibê meriv her kesî nexe tûrikekî. Şert û îmkanên her kesî ne wek hev in.
Hin kes dixwazin vegerin lê nikanin, hin kes jî kanin lê venegarin.
Ez dîsa nikanim.
Kurd bikanibin helbet dibê li welatê xwe bijîn.  Li ser vê mijarê min çend caran nivîsîye, min gotiye dibê meriv li bajarên tirkan nejî, li wir havîngeha nekire. Lê helbet her kes nikane vegere Kurdistanê...

Wekî din, daxwaza dibê her rewşenbîrê kurd wek Benyamîn El-Yezer be, daxwazeke rast e, ez vê daxwazê her roj dubare dikim. Ev 13 sal in di medyaya sosyal da min rêzeke jî bi tirkî nenivîsîye. Lê asîmîlasyonê piraniya siyasetmedar û rewşenbîran pûç kirine, bûne êsîrên tirkî.

Xalid Sadînî: Belê me bi hev kir û em dê bikin jî. Bi qene'eta min kesê imkanê vegerê hebe û venegere welatê xwe, ew welatperwer nîn e. Wekî din, dibe ku imkan nebe mirov herdem li welatê xwe bîjî. Lê qetnebe wekî mamosta Ziya Avcî salê çend mehan li welatê xwe bijîtin..

Ji xwe ez dixwazim li ser vê meselê binivîsim. Yanî mirovekî di dilê xwe de welatperwer, dewletxwaz, siyasetvan bo çi li germa Edene û Mêrsînê, li xopana Enqere dijîn lê nikarin li welatê xwe yê beheştwarî bijîn. Derdê wan çi ye? Nexwasim yên dewlemend...

Ez nikarim bêjim, ez bi Tirkî nanivîsim. Ez dinivîsîm. Lê ez vê şolê wekî karekî dibînim û perê xwe werdigirim. Yanî belaş nanivîsim. Herwesa wergêrê jî wesa dikim...

Zinarê Xamo: Hinekî bi îstîkrar be, tu him dibêjî ”divê rewşenbîrên me jî wekî Benyamîn El-Yezer bin” û him jî wek wî nakî. Benyamîn El-Yezer, tercumanî nekir, zimanekî mirî zindî kir, bi tena serê xwe bi hezaran însan, heta miletek fêrî îbranî kir.

Gava te pesnê Benyamîn El-Yezer da, dibê tu jî wek wî xwedî îdîal bî, jê tawîzê nedî.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

PARVE BIKE