Dewleta tirk ji roja ava bûye û vir da ye du alternatîv daye
ber me kurdan, ya emê bi rehetî asîmîlasyonê qebûl bikin û bibin tirk ya jî ewê
bi zor bi me bidin qebûlkirin.
Yanî ya emê asîmîlasyonê û tirkbûnê bi rehetî qebûl bikin û ji zulmê û kuştinê xelas bibin û bêyî teqûreq bibin tirk, ya jî emê îtîrazî asîmîlasyonê û tirkbûnê bikin û werin girtin, werin kuştin û terorîzekirin.
Çareseriya dewleta tirk pêşkêşî PKKê dike ev e; ya bi rehetî teslîm bibe ya jî emê bi zor te teslîm bigrin.
Heger em alternatîva ”rehet”, yanî doza azadiyê û xelasiya ji bindestiyê nekin û asîmîlasyon û tirkbûnê qebûl bikin, weleh ewê zulmê jî li me nekin, me nekujin û bajarên me jî wêran nekin.
Lê heger em kînga û bi pêşengiya kê jî îtîrazî asîmîlasyonê û tirkbûnê bikin, weleh ewê me bikujin û bajarên me jî wêran bikin.
Çaxa PKK tunebû jî tirkan tim ji kurdan ra eynî tişt gotiye, ya teslîm bibin û bibin tirk ya jî emê bi zor we bikin tirk.
Ji pêşeng û serokên tevgera Şêx Seîd ra jî, ji serokê serîhildana Agiriyê Îhsan Nûrî Paşa ra jî û ji Seyid Riza jî eynî tişt gotin; ya teslîm bibin û bi rehetî tirkbûnê qebûl bikin ya jî emê bi zor we bikin tirk.
Rastiya mesele ev e. Dibê em vê rastiyê bibînin û li gorî wê PKKê rexne bikin.
Yanî ya ewê zora me bibin û me bikin tirk ya jî emê zora wan bibin û kurd bimînin.
Yanî ya emê asîmîlasyonê û tirkbûnê bi rehetî qebûl bikin û ji zulmê û kuştinê xelas bibin û bêyî teqûreq bibin tirk, ya jî emê îtîrazî asîmîlasyonê û tirkbûnê bikin û werin girtin, werin kuştin û terorîzekirin.
Çareseriya dewleta tirk pêşkêşî PKKê dike ev e; ya bi rehetî teslîm bibe ya jî emê bi zor te teslîm bigrin.
Heger em alternatîva ”rehet”, yanî doza azadiyê û xelasiya ji bindestiyê nekin û asîmîlasyon û tirkbûnê qebûl bikin, weleh ewê zulmê jî li me nekin, me nekujin û bajarên me jî wêran nekin.
Lê heger em kînga û bi pêşengiya kê jî îtîrazî asîmîlasyonê û tirkbûnê bikin, weleh ewê me bikujin û bajarên me jî wêran bikin.
Çaxa PKK tunebû jî tirkan tim ji kurdan ra eynî tişt gotiye, ya teslîm bibin û bibin tirk ya jî emê bi zor we bikin tirk.
Ji pêşeng û serokên tevgera Şêx Seîd ra jî, ji serokê serîhildana Agiriyê Îhsan Nûrî Paşa ra jî û ji Seyid Riza jî eynî tişt gotin; ya teslîm bibin û bi rehetî tirkbûnê qebûl bikin ya jî emê bi zor we bikin tirk.
Rastiya mesele ev e. Dibê em vê rastiyê bibînin û li gorî wê PKKê rexne bikin.
Yanî ya ewê zora me bibin û me bikin tirk ya jî emê zora wan bibin û kurd bimînin.
XXX
Yawşax !
Mîne Kirikkanatê nizanim çima, lê li Sirri Sureya Onder muxbîriyeke derengmayî kiriye, gotiye pênc sal berê rojekê min jê pirsî, ”gelo tirk û kurd ewê ji hev veqetin?”
Onder jî gotiye:
”Niç, genê wan yê mişterek yawşaxî ye. Venaqetin !”
Li gorî ferhenga tirkî, maneya ”Yawşax/yawşak” ya pêşî nûtik e. Maneyên din jî ”geveze, şalûz” e.
Bi dîtina min di teşbîha mêrik da para rastiyê heye, heger kurd ne ”yawşax” bûna yawşaxên wek wî nedikirin wekîlên xwe.
Lê bi vê minasebetê ez him maneya ”yawşaxa” tirkî ya pêşî fêr bûm û him jî navê nûtikê hat bîra min.
Di zaroktiya min da zivistanan rişk û sipî û nûtik diketin me, serê me, nivînên me tije nûtik û sipî dibûn.
Nuha rişk jî, nûtik jî û sipî jî bûne tûtya...
Rişk, hêka sipiyê ye, nûtik jî çêla sipiyê ye.
Mîne Kirikkanatê nizanim çima, lê li Sirri Sureya Onder muxbîriyeke derengmayî kiriye, gotiye pênc sal berê rojekê min jê pirsî, ”gelo tirk û kurd ewê ji hev veqetin?”
Onder jî gotiye:
”Niç, genê wan yê mişterek yawşaxî ye. Venaqetin !”
Li gorî ferhenga tirkî, maneya ”Yawşax/yawşak” ya pêşî nûtik e. Maneyên din jî ”geveze, şalûz” e.
Bi dîtina min di teşbîha mêrik da para rastiyê heye, heger kurd ne ”yawşax” bûna yawşaxên wek wî nedikirin wekîlên xwe.
Lê bi vê minasebetê ez him maneya ”yawşaxa” tirkî ya pêşî fêr bûm û him jî navê nûtikê hat bîra min.
Di zaroktiya min da zivistanan rişk û sipî û nûtik diketin me, serê me, nivînên me tije nûtik û sipî dibûn.
Nuha rişk jî, nûtik jî û sipî jî bûne tûtya...
Rişk, hêka sipiyê ye, nûtik jî çêla sipiyê ye.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar